ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Συγκοινωνίες

«Η Θεσσαλονίκη μου επενδύει στα δημόσια και τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης.»

Η «αποϊδιωτικοποίηση» του ΟΑΣΘ οδήγησε τις αστικές συγκοινωνίες από το κακό στο χειρότερο. Ταυτόχρονα, όλες οι εξαγγελίες για το χρόνο περάτωσης της βασικής γραμμής του μετρό διαψεύδονται στην πράξη. Ο σταθμός του Συντριβανίου «εγκαινιάστηκε» από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ενώ ήταν ξεκάθαρο ότι επρόκειτο για ένα κακοστημένο σκηνικό που πολύ σύντομα έγινε και πάλι εργοτάξιο. Άλλωστε το μετρό δεν είναι πανάκεια, ακόμα και όταν ολοκληρωθεί. Είναι όμως σημαντικό να αποδοθεί το συντομότερο στην πόλη.

Ως δήμαρχος θα επιδιώξω την επανεξέταση της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για το Σταθμό Βενιζέλου.Για να μη συνεχιστεί η περιπέτεια του κέντρου της πόλης και να μη διακοπεί η λειτουργία του μετρό για απροσδιόριστο χρόνο είναι επιβεβλημένο να προχωρήσει η κατασκευή με αποξήλωση των αρχαιολογικών ευρημάτων και επανατοποθέτησή τους. Κάθε άλλη επιλογή πολλαπλασιάζει το κόστος και το χρόνο.

Υποστηρίζω ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς πρέπει να προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου του έργου των αστικών συγκοινωνιών, αποκλειστικά για τον οικιστικό ιστό της μείζονος Θεσσαλονίκης. Οι μετακινήσεις στα άκρα του νομού πρέπει να επιστρέψουν στα ΚΤΕΛ. Ο επανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών πρέπει να ξεκινήσει αμέσως και να προβλέπει δύο σενάρια: Το πρώτο, μεταβατικά ως την ολοκλήρωση του μετρό, το δεύτερο, μετά από αυτήν.

Το πρόβλημα που επιβαρύνει την κυκλοφορία στην πόλη είναι το έλλειμμα ικανών χώρων στάθμευσης. Η κατασκευή πάρκινγκ με συγχρηματοδότηση έχει αποδειχθεί προς το παρόν ατελέσφορη εξαιτίας της έλλειψης κεφαλαίων και της απροθυμίας των οδηγών να καταβάλλουν αντίτιμο για τη στάθμευσή τους. Η επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις με επιβατικά αυτοκίνητα αποτελεί μονόδρομο. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης των ταξί και των μέσων μαζικής μεταφοράς συνιστά βασική προτεραιότητα στην οποία ο δήμος πρέπει να συνδράμει. Η επαναχάραξη και επέκταση των ποδηλατοδρόμων το ίδιο, όπως και η θέσπιση κανόνων ασφαλούς κυκλοφορίας για τα νέα μέσα, όπως τα πατίνια.

Το σύστημα THESi διατηρείται στα όρια του κέντρου και του αρχικού φυσικού αντικειμένου, μέχρι το τέλος της σύμβασης.Επανεξετάζεται μετά την κατασκευή του μετρό. Η εφαρμογή κάρτας κατοίκου στην Ε’ κοινότητα καταργείται και η μέγιστη χρονική διάρκεια της ελεγχόμενης στάθμευσης στη Βας. Όλγας περιορίζεται.